Iskolaalapítás – Van egy álmunk
Van egy álmunk. Egy iskola, amelyben nagyon magasra tesszük a lécet minden területen, hiszen a gyerekeink a jövőnket jelentik!
- Egy iskola, amelyben a megérkezés pillanatától kezdve a búcsúig a nap minden perce valóban a gyerekekről szól és a gyerekekért van, amely otthonos, kényelmes, biztonságos és hangulatos, ahol jó lenni, s nem csak tanulni, és amire minden diák jogosan lehet büszke.
- Ahol a gyerekek nem azért tanulnak, mert kötelező, hanem mert szeretnek és tudnak is hatékonyan tanulni,
- ahol nem csak lexikális ismereteket kapnak, hanem az életben is hasznos, alkalmazható tudást, mert a célunk nem az, hogy bemagoljanak valamiféle tananyagot, hanem a nagybetűs élethez szükséges gondolkodásmódot és készségeket elsajátítsák, sőt, magabiztosan használni tudják.
- Éppen ezért nem csak egy bizonyítványt kapnak majd a végén, hanem nyitott és kíváncsi, széles látókörű, magas érzelmi intelligenciával rendelkező, egészséges kapcsolatokat kialakítani képes, felelősséget vállaló és céltudatos emberekké válhatnak.
Ebben az iskolában…
- a diákok és a tanárok partnerekként dolgoznak együtt, s akár barátokká is válhatnak, mert a tisztelet belülről
fakad, nem egy kikényszerített viselkedési normából. - nem osztályokban, hanem kis létszámú tanulócsoportokban gondolkodunk, melyekben a tanárok mindenkivel
az ő egyedi tanulási sajátosságai szerint is tudnak foglalkozni. - a tanulócsoportok és korosztályok között teljes átjárhatóságot biztosítunk. Ez azt jelenti, hogy a különböző
korosztályú gyerekek nem csupán a saját korcsoportjukkal tanulnak együtt, hanem kisebbek és nagyobbak
közösen sokféle bontásban, sokféle feladatot végeznek együtt, ezzel is támogatva az iskolaközösség harmonikus
együttélését, és a közös, egymástól is történő tanulás hatékonyságát. - Ahol nem csak a gyerekek, de a szülők is formálódnak, s az iskolaévek alatt együtt erősebb családdá válnak.
Iskolánk sajátosságai – avagy mitől is lennénk mások, mint a többi általános iskola?
A pedagógiai programunk lényege közérthetően:
- Holisztikus (rendszerszemléletű) oktatás: ami azt jelenti, hogy a gyerekek a legtöbb tantárgyból az évszakokkal,
néphagyományokkal, ünnepkörökkel együtt kézműves foglalkozások és művészetek segítségével tanulják a hozzájuk kapcsolódó iskolai ismereteket egyfajta modern hagyományőrzés keretében. - A technológia hasznos alkalmazása: mi nem tiltjuk a „kütyüket”, hanem beépítve a tanulásba hasznos segédeszközökké alakítjuk a gyerekek számára, hogy ne a rabjaivá, hanem magas szintű és kreatív használóivá váljanak.
- Projektmunka: a tanórákon, tantárgyi kereteken túlmutató projektek, melyekben a különböző életkorú diákok együtt dolgozva komplex ismeretekre tesznek szert.
- Az eltérő tanulási módok és stratégiák beépítése: nem minden gyerek tanul ugyanúgy. Minden diáknál felmérjük, és a tanórák kialakításánál figyelembe vesszük a gyerekek eltérő tanulási igényeit, és megtanítjuk őket arra is, hogyan tudnak a saját képességeiket és erősségeiket felismerve, s azokat kihasználva hatékonyan tanulni.
- Szükség és igény esetén egyéni tanulási tervet alakítunk ki az ezt igénylő gyerekek számára.
- Természetközeli, ökotudatos nevelés: a környezetünk ismeretének, megbecsülésének és szolgálatának kialakítása. Külsős tanórák, közösségi kertművelés, az elméleti ismeretek mellett.
- Komplex művészeti nevelés: intézményünkben zenei oktatás is folyik, mely kiegészíti és a mindennapos gyakorlatban is szervesen kapcsolódik a gyerekek sokrétű művészeti neveléséhez, alkotó képességeik fejlesztéséhez, kiteljesítéséhez.
- A pályaorientációt is befolyásoló jövőképek és életpályamodellek megismertetése a gyerekekkel személyes példaképek és élettörténetek, különböző szakmák és foglalkozások megismerése és kipróbálása által.
- Használható nyelvismeret: beszéd- és társalgásközpontú nyelvtanulás, amit kiegészít az iskola nemzetközi kapcsolatrendszere.
- Széleskörű tehetséggondozás: törekszünk arra, hogy a gyerekek minél több tudományos területet, sport- és művészeti ágat megismerhessenek, s ezeken a területeken is rátaláljanak arra, amiben tehetségesek, s amibe hosszú távon is megéri nekik időt és munkát fektetni.
- A szülőkkel való szoros munkaközösség: iskolánkba nem elsősorban gyerekeket, hanem családokat veszünk fel, mert meggyőződésünk, hogy a gyerekek csak az őket aktívan támogató családjukkal együtt képesek egészségesen fejlődni. A gyerekek iskolai és otthoni élete szervesen összekapcsolódik és kiegészíti egymást.
- Tanáraink és munkatársaink elkötelezettek a különböző generációk megértésében, és a köztük illetve a felnőtt korosztályok közötti generációs szakadékok áthidalásában, ezért készek folyamatosan tanulni, és az oktatási módszerekben is naprakészek lenni.
Hagyjon egy választ
Want to join the discussion?Feel free to contribute!